Hva kan vi hjelpe deg med?

AirTies WiFi@Home Premium

Slik kommer du i gang – fem enkle steg

1. Tilkobling

I de fleste boliger vil HomeNet Platinum hjemmesentral være plassert i et teknisk skap, og du har fått installert et vegguttak i boligen din med en utgang for TV og en utgang for data/internett. TV/Dekoder og AirTies vil da plugges i dette vegguttaket.
airties-vegguttak
I de boliger der hjemmesentralen er plassert frittstående, kobles AirTies direkte i hjemmesentralen.
airties-hjemmesentral

Viktig at Airties-boksen kobles i port 1 eller 2 på hjemmesentralen

Merk at TV-dekodere alltid må kobles til i vegguttak for TV, eller i port 3 eller 4 i HomeNet Platinum hjemmesentral. Har du TV-tjeneste fra en av våre TV-leverandører, skal TV-dekoder kobles til i vegguttak for TV eller i port 3 eller port 4 i HomeNet Platinum hjemmesentral. Disse er dedikerte for TV-signaler og gir optimal kvalitet og stabilitet på TV-tjenesten. For ytterligere informasjon og brukerveiledning for TV-boks, se TV-leverandørens veiledning.

2. Koble til eget utstyr med kabel

Dersom du ønsker å koble til annet eget utstyr med kabel, slik som datamaskiner  og spillkonsoller, kan du benytte deg av den ledige utgangen på AirTies:

airties-kabling

3. Hvordan plassere din AirTies for best trådløst nett

Plasser AirTies opp fra gulvet, fest på vegg eller plassér den på en hylle, kommode eller på TV-benk for optimal trådløs dekning. Plassér den ikke bak elektronikk, som TV, høyttalere eller lignende. Andre hindringer for trådløse signaler kan være betongvegger, speil, glass, peis eller akvarium som også bør unngås.

Vi anbefaler appen AirTies WiFi som hjelper deg med oppsett og feilsøking av det trådløse nettverket ditt. I appen kan du også endre navn og passord på ditt trådløse nettverk eller sette opp et gjestenettverk.

4. Nettverksnavn og passord

Du finner ditt nettverksnavn (Wi-Fi Name) og passord (Password) på en klistrelapp under AirTies

airties-underside

5. Slå av WiFi på hjemmesentralen

For å unngå to trådløse nettverk i boligen din må WiFi på HomeNet hjemmesentral skrus av. Dette gjøres ved å holde inne knappen merket WPS i 10 sekunder. Koble fra strømmen til hjemmesentralen, vent 10 sekunder. Koble til strømmen igjen.

web-1920-12x

air-4920-trio_2

Knapper, porter og lamper

airties_1
airties_2

Plassering av Airties-boksene

For optimal trådløs dekning med WiFi@Home Premium må WiFi-enhetene plasseres smart for å dekke hele boligen. Enhetene vil lyse grønt når de kommuniserer godt med hverandre.

Plassér AirTies opp fra gulvet, fest på vegg eller plassér den på en hylle, kommode eller på TV-benk for optimal trådløs dekning. Plassér den ikke bak elektronikk, som TV, høyttalere eller lignende. Andre hindringer for trådløse signaler kan være betongvegger, speil, glass, peis eller akvarium som også bør unngås.

Vi anbefaler appen AirTies WiFi som hjelper deg med oppsett og feilsøking av det trådløse nettverket ditt. I appen kan du også endre navn og passord på ditt trådløse nettverk eller sette opp et gjestenettverk.

Last ned appen “AirTies Wifi” i appbutikken på din mobil eller nettbrett.

airties_map

Nettverksnavn og WiFi-passord

Brukernavn og passord på ditt trådløse nett finner du på klistremerket på bunnen av enheten. Når du setter opp mesh, overføres disse automatisk fra enheten som er tilkoblet modemet til de andre enhetene i nettverket. Vi anbefaler derfor å merke denne enheten tydelig slik at man husker hvilket passord som gjelder.

airties-underside

Slik endrer du nettverksnavn og WiFi-passord på AirTies

1. Koble en pc, nettbrett eller mobiltelefon til det trådløsenettverket med standard navn og passord.

2. Åpne en nettleser.

3. Skriv http://air4920.local i adressefeltet.

4. Logg inn (standard passord er blankt) og naviger til ”QuickSetup” i menyen på venstre side.

5. Følg instruksjonene på skjermen for å endre navn (SSID) og passord for trådløsnettet.

6. Pass også på å sette et passord for innlogging til air4920.local.

browser-ip-animasjon2

Kontakt kundeservice

Chat Utvid

Åpningstider

Ukedager: 09.00-21.00
Helg: 10.00-15.00

Chat

Du vil bli bedt om å logge inn på Min side for å chatte med oss.

Ønsker du å bli kunde?
Chat med oss her

Dersom du opplever feil med din internettlinje, anbefaler vi at du tar kontakt på telefon for raskest mulig hjelp. Utenfor våre åpningstider for telefon, er du selvsagt velkommen til å ta kontakt med oss på chat.

Telefon Utvid

Åpningstider

Mandag - fredag 08.00-21.00
Fakturahenvendelser:
Mandag - fredag 08.00-16.00

Kontakt oss

38 99 01 00
Kontaktskjema Utvid

Svartid er normalt innen 5 virkedager. Ønsker du raskere svar, kontakt oss på telefon eller chat.

Har vi tatt en avgjørelse som du mener er urettferdig eller rettstridig? Her kan du klage til oss