Forsinket betaling

14 dager etter fakturautsendelsen (hver 5. for DSL-kunder og 15. for fiberkunder) er det forfall på mottatt faktura.

Dersom du har behov for betalingsutsettelse på en faktura, ta kontakt med oss før forfallsdato så kan vi hjelpe deg med dette.

Purrevarsel

Ved forsinket betaling vil vi sende deg en påminnelses per SMS og deretter et purrevarsel per brev. Det vil da tilkomme et purregebyr på Kr 70,- som vil legges til purrevarselet.

Hver faktura fra oss har et unikt fakturanummer. Dersom du har betalt din faktura, men likevel mottar et purrevarsel fra oss, vennligst sjekk at fakturanummeret på purrevarslet samsvarer med fakturanummeret på den betalte fakturaen. Er fakturanumrene identiske, kan du se bort fra purringen du har mottatt.

Sperret bredbånd

Om du ikke betaler purringen innen forfallsdato, vil vi sende deg et stengevarsel på SMS og bredbåndet ditt blir sperret. Fakturaen som førte til sperringen må betales for at internettforbindelsen kan gjenåpnes. I henhold til vår prisliste vil det tilkomme et stengegebyr på kr 500,-.

Bredbåndet ditt kan midlertidig gjenåpnes ved å følge instruksjonene i SMS du har mottatt ved nedstenging. Tjenesten vil bli sperret igjen dersom betalingen ikke er mottatt innen 4 virkedager. Det vil tilkomme nytt stengegebyr hver gang bredbåndet blir sperret.

Inkasso

Dersom din faktura har blitt sendt til inkasso, må inkassoselskapet kontaktes snarest slik at inkassosaken kan avsluttes.

🔗 Hjemmesidene til Gothia inkassoselskap.

Kontakt kundeservice

Chat Utvid

Åpningstider

Ukedager: 09.00-21.00
Helg: 10.00-15.00

Chat
Telefon Utvid

Åpningstider

Mandag - fredag 08.00-21.00
Fakturahenvendelser:
Mandag - fredag 08.00-16.00

Kontakt oss

38 99 01 00
Kontaktskjema Utvid

Har vi tatt en avgjørelse som du mener er urettferdig eller rettstridig? Her kan du klage til oss