Forstå din faktura

Vi forskuddsfakturerer våre kunder, slik at fakturaen du mottar gjelder den kommende måneden.

På første side av fakturaen finner du den viktigste informasjonen:

  • Perioden du betaler for
  • Totalsummen du må betale
  • Betalingsinformasjon: KID- og kontonummer

Du finner også annen nyttig informasjon på første side:

  • Fakturanummer (unikt nummer per faktura)
  • eFakturareferanse for å opprette eFaktura i din nettbank
  • Aktiveringskode for førstegangspålogging til Min Side

På side to av fakturaen finner du mer spesifisert informasjon:

  • Hvilke produkter du betaler for
  • Eventuelle rabatter og gebyrer

Fakturagebyr

Mottar du fakturaen din per brev eller på e-post, vil den inkludere et fakturagebyr på kr 45,- (papirfaktura) eller kr 29,- (epostfaktura). Du slipper å betale fakturagebyr dersom du oppretter AvtaleGiro eller eFaktura-avtale i nettbanken din. Har inngått avtale om Digipost, vil fakturaen automatisk sendes dit og dette er også gebyrfritt.

🔗 Les mer om eFaktura og AvtaleGiro

Linjeleie og modemleie

Linjeleie må betales av alle som får bredbånd levert over det norske kobbernettet (DSL). Linjeleien dekker drift, vedlikehold og oppgradering av nettet. For kunder som har ordinær fasttelefon er avgiften vanligvis inkludert i abonnementsprisen for fasttelefon. For kunder som ikke har ordinær fasttelefon betales linjeleie som et tillegg til abonnementsprisen for bredbånd.

Vi fakturerer for modemleie for at vi til enhver tid kan ta ansvar for at modemet fungerer. Dersom modemet ditt blir defekt, sender vi deg et nytt uten ekstra kostnad. De 12 første månedene av abonnementet ditt, slipper du å betale for modemleie.

Du finner våre priser og gebyrer i vår prisliste (pdf).

Betalingsfrist

Fra du mottar fakturaen fra oss, har du 14 dager på å betale denne. Vår faktura sendes ut den 5. i hver måned for DSL-kunder og den 15. i hver måned for fiberkunder. Dersom du har behov for betalingsutsettelse på en faktura, ta kontakt med oss før forfallsdato så kan vi hjelpe deg med dette.

🔗 Les mer om forsinket betaling

fakturaeksempel

Fakturaeksempel med forklaring

Kontakt kundeservice

Chat Utvid

Åpningstider

Ukedager: 09.00-21.00
Helg: 10.00-15.00

Chat
Telefon Utvid

Åpningstider

Mandag - fredag 08.00-21.00
Fakturahenvendelser:
Mandag - fredag 08.00-16.00

Kontakt oss

38 99 01 00
Kontaktskjema Utvid

Har vi tatt en avgjørelse som du mener er urettferdig eller rettstridig? Her kan du klage til oss