Internett fungerer ikke i det hele tatt

1. Sjekk driftsmeldinger

Sjekk våre driftsmeldinger for å se om det er sentrale feil eller problemer i ditt område.

2. Slå av hjemmesentralen/modemet

Slå av hjemmesentralen/modemet ved å trekke ut strømkontakten. Vent i ca. 10 sekunder – koble strømkabelen til igjen. Deretter gjør du det samme med alt utstyret som er tilkoblet ditt nett, som trådløs ruter, PC, mobil, nettbrett. Dette anbefales å gjøre en gang i blant.

3. Sjekk kabler

Sjekk at det ikke er noen løse kabler eller synlige skader på kabelen.

4. Sjekk lampestatus

Kontroller at lampene på modemet/hjemmesentralen lyser slik de skal. Du finner lampestatus for ditt utstyr her.

5. Sjekk om nettet fungerer med kabel

Bruk en nettverkskabel mellom din datamaskin til en av LAN-portene på ditt modem/hjemmesentral. Dersom internettet fungerer med kabel, er det ikke feil på linjen inn til din bolig, men du opplever utfordringer med ditt trådløse nett.

6. Resett hjemmesentral/modem

Bruk en binders, kulepenn eller lignende, til å trykke inn knappen merket «Reset» på hjemmesentralen/modemet. Hold knappen inne i om lag 30 sekunder. Enheten vil så starte opp på vanlig måte (det kan ta et par minutter før den er klar til bruk). Husk at nettverksnavn og passord settes til fabrikkinnstillinger, som du finner på en klistrelapp under enheten. Er du usikker på hvor Reset-knappen er, sjekk brukerveiledningen for ditt utstyr

7. Kontakt oss

Dersom du fortsatt har problemer, er det bare å ta kontakt med oss. Du finner vår kontaktinfo nederst på denne siden.

Kontakt kundeservice

Chat Utvid

Åpningstider

Ukedager: 09.00-21.00
Helg: 10.00-15.00

Chat
Telefon Utvid

Åpningstider

Mandag - fredag 08.00-21.00
Fakturahenvendelser:
Mandag - fredag 08.00-16.00

Kontakt oss

38 99 01 00
Kontaktskjema Utvid

Har vi tatt en avgjørelse som du mener er urettferdig eller rettstridig? Her kan du klage til oss