Hva skjer etter bestilling? (ADSL/VDSL)

1. Bestilling

Når din bestilling er registrert, vil du motta en e-post med ordrebekreftelse fra oss.

2. Leveringstid

Fra du har mottatt ordrebekreftelse og til vi kan levere internett til deg, går det vanligvis 2-6 uker. Har du allerede internett over telefonnettet fra en annen leverandør vil leveringstiden vanligvis ta 4-6 uker. Ved helligdager og spesielle omstendigheter kan leveringstiden øke. Du vil motta en e-post fra oss med oppkoblingsdato når denne er klar.

3. Hente modem

Omtrent én uke før oppkoblingsdato sender vi modemet ditt i posten. Du vil motta en SMS når pakken er på vei, og du vil deretter få tilsendt en hentekode når du kan hente pakken på ditt nærmeste postkontor/post i butikk.

4. Besøk av montør

Dersom du ikke har internett inn til boligen din fra før, vil en montør koble opp tjenesten hjemme hos deg mellom kl. 08.00-16.00 på oppkoblingsdatoen. Montøren vil ta kontakt med deg 1-2 timer før ankomst, og det er derfor viktig at du er tilgjengelig denne datoen. Dersom det er mindre enn 3 dager til den planlagte oppkoblingsdatoen og tidspunktet likevel ikke passer for deg, ber vi deg kontakte montøren direkte, for å avtale et nytt tidspunkt. Dersom du allerede har internett inn til boligen din fra en annen leverandør, vil tilkoblingen skje i vår sentral, og du behøver derfor ikke være hjemme på oppkoblingsdatoen.

5. Koble opp modemet

Så snart du mottar ferdigmelding på e-post fra oss, kan du koble opp modemet ditt og ta i bruk bredbåndet fra HomeNet.

• Brukerveiledning til ditt modem

• Video: hvordan koble til modemet?

Kontakt kundeservice

Chat Utvid

Åpningstider

Ukedager: 09.00-21.00
Helg: 10.00-15.00

Chat

Du vil bli bedt om å logge inn på Min side for å chatte med oss.

Ønsker du å bli kunde?
Chat med oss her

Dersom du opplever feil med din internettlinje, anbefaler vi at du tar kontakt på telefon for raskest mulig hjelp. Utenfor våre åpningstider for telefon, er du selvsagt velkommen til å ta kontakt med oss på chat.

Telefon Utvid

Åpningstider

Mandag - fredag 08.00-21.00
Fakturahenvendelser:
Mandag - fredag 08.00-16.00

Kontakt oss

38 99 01 00
Kontaktskjema Utvid

Svartid er normalt innen 5 virkedager. Ønsker du raskere svar, kontakt oss på telefon eller chat.

Har vi tatt en avgjørelse som du mener er urettferdig eller rettstridig? Her kan du klage til oss