800x500-borettslag

Hva skjer når du har bestilt fiber og du bor i et borettslag eller sameie?

1. Bestilling

Når ditt boligsselskap har inngått en kollektiv avtale med HomeNet, vil du motta en ordrebekreftelse på e-post fra oss. Dersom du ønsker å oppgradere dine produkter utover den kollektive avtalen du allerede har, vil du få informasjon om hvilke tilleggstjenester du kan bestille av oss. Du kan også gå inn på min side eller ringe oss på 38 99 01 00.

2. Besøk av montør for installasjon 

Når det er klart for installasjon av vårt fibernett hjemme hos deg, vil vår montør informere deg om installasjonstidspunkt via lapp som henges på alle dører i boligselskapet.

Det er viktig at boligen din er klargjort før montøren kommer på besøk. Dette gjøres ved å rydde bort eller flytte ting som kan være til hinder for monteringen. Hjemmesentralen trenger strømtilkobling og det er ofte ønskelig at denne plasseres i nærheten av TV-en i stua.

Har du bestilt tilleggstjenester fra oss, som TV-tjeneste eller WiFi@Home Premium, vil montøren ha med seg alt utstyret du trenger. Før installasjonen avsluttes, vil montøren koble opp det nødvendige utstyret fra HomeNet, samt gi deg enkel opplæring i tjenestene.

500x800-montor

3. Oppkobling av utstyr

Når fiberbredbåndet er klart til å tas i bruk, vil du motta en ferdigmelding på e-post fra oss.

Hjemmesentralen er selve «hjertet» i fibernettet ditt, det er til denne du må koble til alt av utstyr som du skal ha på nett (bredbåndsruter, PC-er, TV-dekodere osv.)

🔗 Brukerveiledning for hjemmesentral