Hva skjer etter bestilling? (Fiber i borettslag)

1. Bestilling

Når ditt boligsselskap har inngått en kollektiv avtale med HomeNet, vil du motta en ordrebekreftelse på e-post fra oss. Dersom du ønsker å oppgradere dine produkter utover den kollektive avtalen du allerede har, vil du få informasjon om hvilke tilleggstjenester du kan bestille av oss.

2. Besøk av montør for installasjon

Når det er klart for installasjon av vårt fibernett hjemme hos deg, vil vår montør informere deg om installasjonstidspunkt via lapp som henges på alle dører i boligselskapet.

Det er viktig at boligen din er klargjort før montøren kommer på besøk. Dette gjøres ved å rydde bort eller flytte ting som kan være til hinder for monteringen. Hjemmesentralen trenger strømtilkobling og det er ofte ønskelig at denne plasseres i nærheten av TV-en i stua.

Har du bestilt tilleggstjenester fra oss, som TV-tjeneste eller Home_WiFi Premium, vil montøren ha med seg alt utstyret du trenger. Før installasjonen avsluttes, vil montøren koble opp det nødvendige utstyret fra HomeNet, samt gi deg enkel opplæring i tjenestene.

3. Oppkobling av utstyr

Når fiberbredbåndet er klart til å tas i bruk, vil du motta en ferdigmelding på e-post fra oss.

Hjemmesentralen er selve «hjertet» i fibernettet ditt, det er til denne du må koble til alt av utstyr som du skal ha på nett (bredbåndsruter, PC-er, TV-dekodere osv.)

• Brukerveiledning for hjemmesentral

Kontakt kundeservice

Chat Utvid

Åpningstider

Ukedager: 09.00-21.00
Helg: 10.00-15.00

Chat

Du vil bli bedt om å logge inn på Min side for å chatte med oss.

Ønsker du å bli kunde?
Chat med oss her

Dersom du opplever feil med din internettlinje, anbefaler vi at du tar kontakt på telefon for raskest mulig hjelp. Utenfor våre åpningstider for telefon, er du selvsagt velkommen til å ta kontakt med oss på chat.

Telefon Utvid

Åpningstider

Mandag - fredag 08.00-21.00
Fakturahenvendelser:
Mandag - fredag 08.00-16.00

Kontakt oss

38 99 01 00
Kontaktskjema Utvid

Svartid er normalt innen 5 virkedager. Ønsker du raskere svar, kontakt oss på telefon eller chat.

Har vi tatt en avgjørelse som du mener er urettferdig eller rettstridig? Her kan du klage til oss