Hva kan vi hjelpe deg med?

Platinum hjemmesentral

Tilkobling av utstyr

1. Direkte tilkobling

I de boliger der hjemmesentralen er plassert frittstående uten vegguttak er det viktig at du bruker riktige porter til det forskjellige utstyret ditt.

Port 1 og port 2 kan brukes til eget utstyr: Datamaskin, spillkonsoll, HomeNet WiFi@home Premium. Egen ruter skal kobles til port 3 eller 4.

web-1280-12x

TV-dekodere må alltid kobles til i vegguttak for TV eller i port 3 eller 4

Har du TV-tjeneste fra en av våre TV-leverandører, skal TV-dekoder kobles til i vegguttak for TV eller i port 3 eller port 4 i HomeNet Platinum hjemmesentral. Disse er dedikerte for TV-signaler og gir optimal kvalitet og stabilitet på TVtjenesten. For ytterligere informasjon og brukerveiledning for TV boks, se TVleverandørens veiledning.

2. Tilkobling via vegguttak

I de fleste boliger vil HomeNet Platinum hjemmesentral være plassert i et teknisk skap, og du har fått installert et vegguttak i boligen din med en utgang for TV.

web-1280-22x

3. Nettverksnavn og passord

Du finner ditt nettverksnavn (SSID) og passord (WPA KEY) på en klistrelapp på baksiden av Genexis Platinum boksen din.

web-1280-32x

platinum7840

Knapper, porter og lamper

web-1280-42x

1. Strømforsyning

Her skal strømkabelen kobles slik at hjemmesentralen får strøm.

2. Eget utstyr kobles til i Port 1 eller port 2

Port 1 og port 2 kan brukes til eget utstyr: datamaskin, spillkonsoll, HomeNet Premium Wifi. Egen ruter skal kobles til LAN 3 eller 4.

3. TV-dekoder kobles til port 3 eller port 4

Har du TV-tjeneste fra en av våre TV-leverandører, skal TV-dekoder kobles til port 3 eller port 4 i HomeNet Platinum hjemmesentral. Dette er fordi port 3 og port 4 er dedikerte for TV-signaler og gir optimal kvalitet og stabilitet på TV-tjenesten.  Vi anbefaler alltid en omstart av TV-dekoder etter bytte til korrekt tilkobling i HomeNet Platinum hjemmesentral.

HomeNet kan ikke garantere samme stabilitet dersom TV-dekoder ikke kobles til som angitt i HomeNet Platinum hjemmesentral eller via det trådløse nettet (WiFi).

Nettverksnavn og WiFi-passord

Det er innebygd ruter med 802.11ac 2.4 og 5GHz WiFi i Hjemmesentralen.

Valg av det to nettverkene utføres automatisk av din trådløse enhet.

«SSID» (identifikasjonsnavn for det trådløse WiFi nettverket)

finnes på baksiden av ruteren sammen med «WPA KEY», som er WiFi passordet.

artboard-12x

Slik endrer du nettverksnavn og WiFi-passord på hjemmesentralen

1. Åpne nettleseren din og skriv inn i adressefeltet: 192.168.1.254

2. Logg deg på ved å bruke brukernavn og passord som er oppgitt på en klistrelapp på hjemmesentralens bakside, «Username» and «Password» (ofte er brukernavn og passord “admin”).

3. Gå til “Wireless” i menyen øverst på siden.

4. Her ser du ditt nåværende nettverksnavn (SSID) og WiFi-passord. Foreta de endringene du ønsker og trykk “Save” nederst på siden.

5. Du har nå endret nettverksnavn/passord på ditt trådløse nettverk. Alle dine trådløse enheter må kobles til det trådløse nettet på nytt, ved å bruke det nye nettverksnavnet og passordet.

browser-ip-animasjon2

Kontakt kundeservice

Chat Utvid

Åpningstider

Ukedager: 09.00-21.00
Helg: 10.00-15.00

Chat

Du vil bli bedt om å logge inn på Min side for å chatte med oss.

Ønsker du å bli kunde?
Chat med oss her

Dersom du opplever feil med din internettlinje, anbefaler vi at du tar kontakt på telefon for raskest mulig hjelp. Utenfor våre åpningstider for telefon, er du selvsagt velkommen til å ta kontakt med oss på chat.

Telefon Utvid

Åpningstider

Mandag - fredag 08.00-21.00
Fakturahenvendelser:
Mandag - fredag 08.00-16.00

Kontakt oss

38 99 01 00
Kontaktskjema Utvid

Svartid er normalt innen 5 virkedager. Ønsker du raskere svar, kontakt oss på telefon eller chat.

Har vi tatt en avgjørelse som du mener er urettferdig eller rettstridig? Her kan du klage til oss