Platinum hjemmesentral

Tilkobling av utstyr

Eget utstyr kobles til i Port 1 eller port 2

Port 1 og port 2 kan brukes til eget utstyr: datamaskin, spillkonsoll, HomeNet Premium Wifi eller egen trådløs ruter (WiFi).

TV-dekoder kobles til port 3 eller port 4

Har du TV-tjeneste fra en av våre TV-leverandører, skal TV-dekoder kobles til port 3 eller port 4 i HomeNet Platinum hjemmesentral. Dette er fordi port 3 og port 4 er dedikerte for TV-signaler og gir optimal kvalitet og stabilitet på TV-tjenesten.  Vi anbefaler alltid en omstart av TV-dekoder etter bytte til korrekt tilkobling i HomeNet Platinum hjemmesentral.

HomeNet kan ikke garantere samme stabilitet dersom TV-dekoder ikke kobles til som angitt i HomeNet Platinum hjemmesentral eller via det trådløse nettet (WiFi).

TV-dekoder kobles til i port 3 eller port 4:

TV-dekoder kobles til inngang 3 eller 4

Hvis kabelen fra TV-dekoderen er koblet til port 1 eller 2, flytt den til port 3 eller 4:

Slik skal lampene lyse på hjemmesentralen

platinum-hjemmesentral2

Lampe Slik skal lampene lyse når alt er OK
Power Grønt lys
Link <> Grønt lys
Internett @ Grønt lys
Telefon Skal ikke lyse
WiFi Grønt lys

Dersom du bruker en annen trådløs ruter eller har produktet WiFi@Home Premium (AirTies), skal ikke WiFi-lampen på hjemmesentralen lyse.

Slik endrer du nettverksnavn og WiFi-passord på hjemmesentralen

1. Åpne nettleseren din og skriv inn i adressefeltet: 192.168.1.254

2. Logg deg på ved å bruke brukernavn og passord som er oppgitt på en klistrelapp på hjemmesentralens bakside, «Username» and «Password» (ofte er brukernavn og passord “admin”).

3. Gå til “Wireless” i menyen øverst på siden.

4. Her ser du ditt nåværende nettverksnavn (SSID) og WiFi-passord.  Foreta de endringene du ønsker og trykk “Save” nederst på siden.

5. Du har nå endret nettverksnavn/passord på ditt trådløse nettverk. Alle dine trådløse enheter må kobles til det trådløse nettet på nytt, ved å bruke det nye nettverksnavnet og passordet.

platinum7840

Kontakt kundeservice

Chat Utvid

Åpningstider

Ukedager: 09.00-21.00
Helg: 10.00-15.00

Chat

Dersom du opplever feil med din internettlinje, anbefaler vi at du tar kontakt på telefon for raskest mulig hjelp. Utenfor våre åpningstider for telefon, er du selvsagt velkommen til å ta kontakt med oss på chat.

Telefon Utvid

Åpningstider

Mandag - fredag 08.00-21.00
Fakturahenvendelser:
Mandag - fredag 08.00-16.00

Kontakt oss

38 99 01 00
Kontaktskjema Utvid

Svartid er normalt innen 5 virkedager. Ønsker du raskere svar, kontakt oss på telefon eller chat.

Har vi tatt en avgjørelse som du mener er urettferdig eller rettstridig? Her kan du klage til oss