Zhone modem med WiFi

Slik skal lampene lyse på modemet

zhone-6618-lysblink_2

Dersom Power-lampen lyser rødt er det et problem med strømforsyningen. Sjekk at du bruker den original strømforsyning du mottok med modemet.

Dersom WiFi-lamper ikke lyser, trykk på WiFi-knappen på toppen av modemet for å skru på WiFi.

Lampe Slik skal lampene lyse når alt er OK
Power Grønt lys
DSL Grønt konstant lys
Internett Grønt lys/blink
WAN

Skal ikke lyse

LAN1-LAN4

Grønt lys/blink dersom du har koblet enheter til modemet med kabel (PC, trådløs ruter)

WiFi

Grønt lys/blink

WPS

Grønt blink dersom WPS er aktivert

USB1-USB2

Skal ikke lyse

Slik endrer du nettverksnavn og WiFi-passord på modemet

1. Åpne nettleseren, skriv inn 192.168.20.1 i adressefeltet og trykk “Enter”

2. Du vil nå se en innloggingsside. Fyll inn følgende:

  • Username: user
  • Password: din nettverksnøkkel, som står på en klistrelapp bak på modemet ditt (ved “WPA-PSK”)

3. Endre nettverksnavn:

  • Gå til “Wireless” i menyen til venstre
  • Midt på siden er feltet “SSID” som inneholder ditt nåværende nettverksnavn. Erstatt dette feltet med navnet du ønsker på ditt nettverk
  • Trykk “Apply/Save”

4. Endre ditt WiFi-passord:

  • Gå til “Wireless” i menyen til venstre
  • Velg “Security” i undermenyen
  • Finn feltet som heter “WPA/WAPI passphrase:”, som inneholder ditt nåværende passord (skjult med asterisk)
  • Fjern innholdet i feltet og skriv inn ditt nye passord. Passordet vil være skjult med tegn når du skriver, så pass på at du skriver riktig
  • Trykk “Apply/Save”

5. Du har nå endret nettverksnavn og/eller WiFi-passord. Alle dine trådløse enheter må kobles til det trådløse nettet på nytt, ved å bruke det nye nettverksnavnet og passordet.

zhone-6618-w1

Kontakt kundeservice

Chat Utvid

Åpningstider

Ukedager: 09.00-21.00
Helg: 10.00-15.00

Chat

Dersom du opplever feil med din internettlinje, anbefaler vi at du tar kontakt på telefon for raskest mulig hjelp. Utenfor våre åpningstider for telefon, er du selvsagt velkommen til å ta kontakt med oss på chat.

Telefon Utvid

Åpningstider

Mandag - fredag 08.00-21.00
Fakturahenvendelser:
Mandag - fredag 08.00-16.00

Kontakt oss

38 99 01 00
Kontaktskjema Utvid

Svartid er normalt innen 5 virkedager. Ønsker du raskere svar, kontakt oss på telefon eller chat.

Har vi tatt en avgjørelse som du mener er urettferdig eller rettstridig? Her kan du klage til oss