Hva kan vi hjelpe deg med?

Zyxel VMG8924

Brukerveiledninger

🔗 Zyxel VMG8924 (PDF)

Dette er i pakken

  • 1 DSL kabel
  • 1 CAT5E kabel
  • 1 Strømkabel
  • 1 Splitter
zyxel

Knapper, porter og lamper

zyxel-porter-lights

Nettverksnavn og WiFi-passord

Det er innebygd ruter med 802.11ac 2.4 og 5GHz WiFi i Hjemmesentralen.

Valg av det to nettverkene utføres automatisk av din trådløse enhet.

«SSID» (identifikasjonsnavn for det trådløse WiFi nettverket)

finnes på baksiden av ruteren sammen med «Wireless KEY», som er WiFi passordet.

zyxel-ssid2x

Slik endrer du nettverksnavn og WiFi-passord på hjemmesentralen

1. Åpne nettleseren din og skriv inn i adressefeltet: 192.168.1.1

2. Logg deg på ved å bruke brukernavn og passord som er oppgitt her: Brukernavn er “admin” og passord er “1234”

3. Ved første innlogging må du endre passordet fra “1234” til noe du selv ønsker. Når dette er gjort logg inn på nytt med det nye passordet ditt.

4. Gå til “Network Settings” i menyen nederst på siden, så velg Wireless i menyen og klikk på denne.

5. Her ser du ditt nåværende nettverksnavn (SSID) og WiFi-passord. Foreta de endringene du ønsker og trykk “Apply” nederst på siden.

6. Du har nå endret nettverksnavn/passord på ditt trådløse nettverk. Alle dine trådløse enheter må kobles til det trådløse nettet på nytt, ved å bruke det nye nettverksnavnet og passordet.

browser-ip-animasjon2

Kontakt kundeservice

Chat Utvid

Åpningstider

Ukedager: 09.00-21.00
Helg: 10.00-15.00

Chat

Du vil bli bedt om å logge inn på Min side for å chatte med oss.

Ønsker du å bli kunde?
Chat med oss her

Dersom du opplever feil med din internettlinje, anbefaler vi at du tar kontakt på telefon for raskest mulig hjelp. Utenfor våre åpningstider for telefon, er du selvsagt velkommen til å ta kontakt med oss på chat.

Telefon Utvid

Åpningstider

Mandag - fredag 08.00-21.00
Fakturahenvendelser:
Mandag - fredag 08.00-16.00

Kontakt oss

38 99 01 00
Kontaktskjema Utvid

Svartid er normalt innen 5 virkedager. Ønsker du raskere svar, kontakt oss på telefon eller chat.

Har vi tatt en avgjørelse som du mener er urettferdig eller rettstridig? Her kan du klage til oss